|
English
 
شنبه ٠١ مهر ١٣٩٦ |
 

ورود کاربران
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
[عضویت]
امور بين‌الملل

توسعه بازار صنایع كوچك
معاونت صنایع كوچك برای برای رشد كمی و كیفی محصولات واحدهای صنعتی مستقر در شهركهای صنعتی استان تهران و بهبود وضعیت تولید و بازارهای هدف صادراتی در حوزه¬های مختلف صنعتی با استفاده از برنامه¬های حمایتی و هم افزایی بخش های مرتبط این مهم را به انجام می رساند. برخی از این حمایت ها عبارتند از:   
1-    حمایت از حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاههای داخلی.
2-    حمایت از حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاههای خارجی.
3-    اعزام هیأت های تجاری.
4-    پذیرش هیأت های تجاری خارجی.
5-    ارائه ی تسهیلات به واحدهای صنعتی حاضر در نمایشگاههای دائمی در مراكز خدمات فناوری و كسب و كار.
6-    ارتقاء سطح دانش و مهارت مدیران و كارشناسان واحدهای صنعتی در حوزه بازار، فروش و صادرات.
7-    انجام مطالعات با هدف شناسایی دقیق بازارهای هدف جهت محصول یا دسته محصول یك رشته گروه صنعتی همگن.
8-    حمایت از تورهای صنعتی داخلی یا خارجی.
9-    انجام امور بین الملل و همكاری با سازمانها و نهادهای بین المللی.

صندوق ضمانت صادرات
یكی از عواملی كه همواره موجبات نگرانی صادركنندگان را فراهم می آورد وجود ریسك های سیاسی و تجاری در روند صادرات آنها می باشد، چرا كه تحقق هر یك از این ریسكها موجب عدم وصول وجه كالا و خدمات صادره از سوی آن ها می گردد. عدم وصول به موقع مطالبات از خریداران خارجی در اغلب اوقات صادركنندگان را در تنگنای مالی قرارداده و در نتیجه باعث ناتوانی وی در ایفای تعهدات مالی به اعتباردهندگان داخلی و گاهی اوقات منجر به ورشكستگی كامل ایشان می گردد. به منظور تشویق صادركنندگان به توسعه فعالیتهای صادراتی خود و كاهش نگرانی آنها در این زمینه و ارائه كوششهای لازم، معاونت صنایع كوچك شركت شهركهای صنعتی تهران اقدام به انعقاد تفاهم نامه ای با صندوق ضمانت صادرات ایران نموده است. بر این اساس نحوه ارائه خدمات این صندوق در فایل ذیل قابل مطالعه می باشد.

شركتهای مدیریت صادرات (EMC)
بنا بر سیاست های معاونت صنایع كوچك شركت شهركهای صنعتی تهران، شركتهای مدیریت صادرات (EMC) در دفاتر كسب و كار ساختمانهای فناوری و كسب و كار شهركهای صنعتی مستقر می باشند.كار این شركتها ایفای نقش واسطه برای كمك به بنگاههای اقتصادی در جهت ورود به عرصه حضور در رقابتهای خارجی است.
1-    انتخاب یك بازار مناسب خارجی؛
2-    داشتن یك نمایندگی فعال در بازار هدف؛
3-    انجام تمامی امور در خصوص تحقیق در بازار هدف؛
4-    تعیین استراتژی قیمت گذاری و ارتقاء فروش محصولات و
5-    پذیرش ریسك نرخ تبدیل ارز خارجی؛‌ از دلایل استفاده از خدمات شركتهای مدیریت صادرات
می باشد.
شركت های متقاضی استفاده از این خدمات می توانند جهت كسب اطلاعات بیشتر با شماره 02189324192 تماس حاصل كنند.